לא מספיק ללמוד תיאוריה

מאת: אריה כהן MBA.

ללמוד, להבין, להפנים.

תהליך הלמידה בכל תחום מקנה לאדם הלומד כלים שאמורים לסייע לו בהתפתחותו האישית. החל מגן הילדים, בו מקנים לילד כלים בסיסיים ביותר של התמודדות עם הסביבה הקרובה, וכלה במוסדות להשכלה גבוהה ובמכללות המעניקים ללומדים בהם יידע בתחומים שונים האמור לשרת את התלמידים במקצוע שהם בוחרים לעסוק בו או במחקר תיאורטי שהופך לעיסוקם.

האם נתקלתם פעם במצב שאתם פשוט לא מבינים חומר מסויים שמנסים ללמד אתכם, למרות שאתם חוזרים ומשננים וקוראים שוב ושוב את הספרים או המאמרים הרלבנטיים? האם לא קרה שהאמנתם שהבעייה היא אצלכם כתלמידים ולא אצל המורים והמרצים?. אני מבקש להרגיע אתכם. במרבית המקרים הבעייה היא של המורים.

על פי "שיטת השפע" שפיתחתי ובה אני משתמש בהדרכת מנהלים ובעלי עסקים, קיימים תנאים בסיסיים ליצירת הבנה אצל הזולת, ויש להשתמש בכולם: אם אתה רוצה להיות מובן – שים לב לשפת הגוף של האנשים שלהם אתה מנסה להסביר דבר מה ותתאים את עצמך אליהם. צור תקשורת טובה ובדוק, תוך כדי מתן ההסבר או השיחה, באם השני קלט בדיוק מה שהתכוונת לומר ונתן לך בצורה כלשהי וידוא שאכן זה כך, ולבסוף – המחש! תן לזולתך לחוש באופן פיסי את הנושא עליו אתה מדבר. השתמש במצגות ובהדגמות, בתמונות ובכל אמצעי המחשה שעומד לרשותך על מנת שהזולת יקבל תחושה של ממשות. אם המורה, המרצה או איש המכירות אינו משתמש בכל שלושת המרכיבים – לא נוצרת הבנה והמילים הרבות הנאמרות מתעופפות להן בחלל ריק.

לאחר שלב הבנה מוצלח – מגיע שלב היישום. כאשר מדובר בתהליך מכירתי ואיש מכירות מעולה יצר אצלך את ההבנה שבלעדי המוצר שהוא מציע חייך אינם חיים – אזי היישום של הבנה זו הוא רכישה מיידית של המוצר. כאשר מדובר בנושאים מופשטים יותר, גם היישום הוא יותר מורכב. בהצלחת היישום נוצרים הבדלים בין אנשים שונים. הדבר בולט מאד בעולם העסקי, בו אנשים שבאים מרקע דומה, לומדים באותם מוסדות השכלה, ומתחילים את הקריירה שלהם בנקודות מוצא דומות – מגיעים להישגים שונים זה מזה מהותית. האחד מיישם טוב יותר ומגיע לפסגות ההצלחה, והשני מיישם בצורה צולעת ומדשדש במקום בו התחיל, בערך.

לכן – לא מספיק ללמוד. צריך גם להבין ולאחר מכן להפנים וליישם.

שיתופי פעולה עסקיים.

בעלים ומנהלים של עסקים קטנים ובינוניים שעוברים אצלי הדרכה על פי עקרונות "שיטת השפע" מצליחים, בדרך כלל, לשפר את הביצועים של עסקיהם. לעתים – קורה שלא, ואז אני מבצע עבורם ועבור עצמי אבחון מה הסיבה להיעדר השיפור. כמעט ב-100% מהמקרים שלא עלו על דרך המלך, הסיבה לכך היתה בהעדר יישום מדוייק ומלא של העקרונות שנלמדו. זה התבטא, בין היתר, בביטול פגישות בהתראות קצרות וללא סיבה מוצדקת, באי התמדה ועיגול פינות בנושאים שהיו חיוניים להצלחה ולהתקדמות. זו היתה אחת הסיבות להחלטה לגוון את מתכונת הטיפול בעסקים ולהציע שירות הכולל שותפות וניהול פעיל של עסקים שיש להם פוטנציאל הצלחה.

עבודה במתכונת של שיתופי פעולה עסקיים יוצרת מעורבות רבה ואינטנסיבית שלי בפעילות השוטפת של העסק, באופן שיש באפשרותי להבחין, כמעט בזמן אמת, בליקויים ובשגיאות, להעיר עליהם ולגרום לתיקונם מיידית. במרבית המקרים אני מקפיד לא לבצע את העבודה במקום הבעלים והמנהלים, אלא להדריך אותם ולתקן את שגיאותיהם "באש חיה", דבר המשפר את יכולתם הניהולית בטווח הארוך.

הבסיס לכניסה לשיתופי פעולה עסקיים היא התוכנית העסקית שאני מכין בשלב הראשון וטרם ההתקשרות. התוכנית העסקית מאפשרת לנו להעריך את שווי ההשקעה ואת רמת הסיכון. במקביל – מהווה התוכנית העסקית מעין "ספר תקציב" לתכנית ההבראה של עסק. אותה תוכנית עסקית משרתת את העסק בפניה לקבלת אשראי מבנקים או מקרנות בערבות המדינה וגם מסמנת את היעדים שהעסק צריך להגיע אליהם והמועדים למימושם.

שיתופי פעולה עסקיים יוצרת הזדמנות נפלאה לשלב הדרכה ויישום, יחד עם הטמעת עקרונות "שיטת השפע" בפעילות השוטפת. מבחינתי האישית אני נהנה מללמוד תחומי עיסוקים שלא הכרתי ולגוון עוד יותר את הניסיון הרב שצברתי.

1 צפיות

צרו איתנו קשר

חיים פקריס 4, רחובות | 03-3818888 | office@business-time.co.il

  • Facebook

כל הזכויות שמורות ל-Network-Time, בניית אתרים, פרסום וקידום אתרים באינטרנט | טל: 053-4313173